close

哇~轉眼間!已經結束三個多月的假期,踏上家鄉本土了!

其實我是一個滿還蠻能專注於當下的女生,做什麼事不會考慮太多,在過程中一樣不會想太多的一個人!

還記得在回國的前兩個星期開始,就開始體會到時間的流逝,有一天要出門時走在銀座的路上深深吸了一口氣,望著頂上的藍天,

我跟自己說,要好好把握所剩每一刻喔~ 然後想我回台灣的話會不會很想東京的一切?

As typing in my OB Studio at the moment, yes, I'm back to Taipei, Taiwan!

My more-than-three-month-vacation had come to an end within a blink of eyes.

I always think I'm the kind of girl who pretty live at the moment, and I am!

Thought I would be missing everything in Tokyo like hell when I'm back to Taiwan,

surprisingly I'm still pretty happy and content to be back home!

 

回台後接下來的三四天是不停的整理東西,打掃店裡,瘋狂採購食材等一系列瑣事!

Non-stop unpacking and organizing filled up my first 3,4 days in Taipei.

b2692f0

首先,多謝好友夫妻及他們的兒子饅頭的照顧,我把女兒Emma接回家來!

還有每一位在智作局的夥伴們,謝謝你們都很愛Emma讓她渡過了一個愉快溫馨的寒假!

But first thing first, I went to my best friends' and picked up my BE...LOVED daughter Emma(Golden retriever)

With much love and care received from Wuzu, Annie and Mantou, who had taken care of Emma while I was gone,

I'm truly very grateful for your generosity!

90391d0

出國進修回來後的第一份課表終於公佈啦!朋友們都嚇到,說我課排這麼滿忙得過來嗎?

我覺得我是有一種不怕死的精神....

Looks like I have a pretty tight class schedule for February...

91817e0

三個多月沒上教練課,多虧這幾個月不間斷的運動(跑皇居周邊及做瑜伽)才沒被教練操得很慘~嘻嘻!

Being absent from my weight-training classes, I rushed back to gym within days of my return and yes, pumped my muscles!

90df420 9258f50

跟好姐妹的下午茶,還介紹了新的自拍APP, 好耶~真好玩!

剪頭髮、做指甲、總之趕緊把自己從頭到腳好好打理一遍!

Getting haircut, manicure, pedicure.  Get together with my girlfriends are the MUST things to do also within days of my return!

9cc56d0

跟親愛的家人一起吃涮涮鍋~

Beloved family meals, my favorite!

9c481b0 9c63aa0

偷個閒喝咖啡看看沒營養的雜誌~

A brief break for coffee and some girly magazine!

9c71d30 9c6e2d0

做瑜伽~ Yoga time, the cleansing of the soul and mind!

今天終於上工了!and now, bench time!

9cc8930

OB Studio的烤箱又再度啟用~烤麵包囉!哇~真的好開心!

整個製作過程都讓我興奮得不得了!

哇~我覺得這真的是我命中註定的職業~烘焙! 烘焙! 我愛你!

Today, I made and tested out my new class, Cream Cheese Bread!

Yum Yum Yum Yum Yum and...

Fun Fun Fun Fun Fun Fun Fun Fun Fun Fun....

I know I was born for doing many things, and baking is really one big thing that I think I was born for!!

 

接下來還有一連串馬不停蹄的工作在等著我~讓我趕快去睡覺吧!晚安!

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    蔡老師の賞味特區 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()